Machaj aż po Nil, czyli autostopem przez świat

Moje małe i duże podróże

Lecimy na Cypr

13 kwietnia 2016

Nie mogliśmy spokojnie spać tej nocy, co jakiś czas któreś z nas budziło się w obawie że nie zdążyliśmy na samolot. W końcu jednak wstaliśmy chwilę po 7, ogarnęliśmy się i godzinę później siedzieliśmy w autobusie jadącym na lotnisko w Balicach.

20160413_123005Do odlotu została jeszcze ponad godzina, więc nieśpiesznym krokiem poszliśmy się odprawić. Monika jak zawsze przeszła kontrolę w ekspresowym tempie, do mnie za to po raz kolejny ktoś musiał się przyczepić. Na bramkach zatrzymali mnie celni, przetrzepali cały plecak, później resztę rzeczy, a na dokładkę dla lepszej zabawy skierowali mnie na bok na kontrolę osobistą...

20160413_140700Po kilku minutach mnie wypuścili nie mając się już do czego przyczepić, więc spakowałem spokojnie rzeczy z powrotem do plecaka i poszliśmy na kontrolę dokumentów. Tam kolejna nieprzyjemna niespodzianka, "miły pan" za ladą znalazł kolejny problem  i oskarżył mnie że mam podrobiony dowód osobisty... (czy ja aż tak źle wyglądam, że za każdym razem mnie się czepiają na lotniskach?)

20160413_144030Facet zaczął oglądać dowód pod każdym kątem, sprawdzał go oczkiem jubilerskim, aż w końcu wrzucił go na skaner do dokumentów, a wszystko przez dwa malutkie wyszczerbienia. Później przekazał go kolejnej osobie, zamknął swoją bramkę i poszli razem cholera wie gdzie. Wrócił kilka minut później, oddał dowód i po powrocie kazał jedynie wymienić dokument.

20160413_150621Na szczęście wszystko skończyło się dobrze i chwilę przed dziesiątą siedzieliśmy w samolocie, a 2,5 godziny później wylądowaliśmy w Paphos. Od razu poczuliśmy się jak w raju, idealna temperatura, piękna okolica, palmy i masa pozytywnie nastawionych ludzi.

20160413_150904Pokręciliśmy się chwilę po okolicy i zaczęliśmy łapać pierwszego stopa pod lotniskiem. Na dobry początek musieliśmy się przyzwyczaić do brytyjskiego stylu jazdy, później wystarczyło tylko napisać karton i ruszać. Kilka minut stania i zatrzymał się jeden z miejscowych, już myśleliśmy że nas zabierze, ale Pan jedynie poinformował nas, że łapiemy w złą stronę i odjechał.

20160413_151138Przeszliśmy się kawałek dalej i tym razem stanęliśmy w odpowiednim miejscu, co po kilku sekundach zaowocowało podwózką do centrum Paphos. Od śniadania minęło ładnych parę godzin, a w brzuchu pustka, więc zaczęliśmy szukać jakiegoś bankomatu, a później już tylko restauracji.

20160413_155222Po drodze zdążyliśmy się obkupić w sporą ilość magnesów na lodówkę (wiadomo, pamiątka musi być), odwiedziliśmy nawet "grobowiec Salomona" w którym miałem przyjemność skąpać się po kostki w wodzie. Było na tyle ciemno że nie zauważyłem tafli wody, z resztą kto by się jej tu spodziewał.

20160413_162234Zwiedziliśmy okolice twierdzy i poszliśmy zjeść pyszny obiadek nad brzegiem morza, wydając przy okazji ponad połowę budżetu na wyjazd... Plan był z goła inny, szukaliśmy czegoś dobrego za niewielką cenę, przeszliśmy kilka knajpek przeglądając menu i wybraliśmy najlepszą opcje. Zamówiliśmy dwa gyrosy za 5 euro ze "strefy dziecięcej" i zadowoleni czekaliśmy na zamówienie przeglądając internety. Kilka minut później kelner przyniósł dwa talerze pełne "szczęścia", do tego zimne piwo i byliśmy w raju, do momentu gdy poprosiliśmy o rachunek. Widząc kwotę do zapłacenia zrobiliśmy oczy jak 5zł, kelner chyba źle nas zrozumiał i dał nam normalne porcje po 18 euro. Niestety nie mieliśmy już wyjścia, danie zjedzone, danie zapłacone.

20160413_164347Po takim obiedzie musieliśmy przejść jakoś 6 km na drugi koniec miasta i szukać transportu jadącego na przeciwległy koniec wyspy. Jakąś godzinę zajęło nam dotarcie w okolice autostrady, ale spacer się opłacił. Po zaledwie kilku minutach łapania zatrzymał się człowiek jadący w przeciwnym kierunku i powiedział, że jak zatankuje to zabierze nas w kierunku Larnaki.

20160413_164623Dziesięć minut później zgarnął nas tak jak obiecał i podrzucił na przedmieścia Limassol. Znowu zaczęliśmy szukać dobrego miejsca do łapania. Niestety projektanci tutejszych dróg nie pomyśleli o autostopowiczach i musieliśmy łapać na krzyżówce, co oczywiście nie dawało zbyt dużych rezultatów. W związki z tym po kilku minutach przenieśliśmy się na sam wjazd. W tym samym momencie zatrzymało się Porsche Cayenne, którego kierowca postanowił nas podrzucić na drugi koniec miasta żeby lepiej się łapało. Co jak co, ale autostop działa tu rewelacyjnie, wszyscy wyglądają na zadowolonych z życia i chcą pomagać.

20160413_170921

Było już dość późno, więc po pół godziny postanowiliśmy odpuścić na dzisiaj i znaleźć jakiś cichy kącik na nocleg. Według mapy mieliśmy do przejścia 12 km do kompletnego odludzia i plaży bez miliona hoteli, co nie napawało radością, ale powoli zaczęliśmy się kierować w tamtą stronę.

20160413_185442Przeszliśmy zaledwie dwa, kolejne dziesięć próbowaliśmy jeszcze przejechać stopem, później stwierdziliśmy że wydamy trochę grosza i podjedziemy tam autobusem. Niestety na przystankach można było znaleźć jedynie numerki, bez jakiegokolwiek rozkładu... Czekaliśmy może z pół godziny, w końcu wsiedliśmy do pierwszego autobusu, który tylko pojawił się na horyzoncie.

20160413_185748Kierowca zatrzymał się na środku drogi, widząc nasze miny zaczął wypytywać gdzie się chcemy dostać, a że mapa prowadziła nas cały czas prosto, więc tak też powiedzieliśmy, zapłaciliśmy po 2,5 euro i poszliśmy usiąść. Po chwili kierowca woła mnie do siebie i wypytuje o więcej szczegółów, na początku myślałem że jest po prostu nieco wścibski, ale on chciał nam jak najlepiej pomóc. Na koniec powiedział że wysadzi nas kawałek od wjazdu na autostradę, wytłumaczył dokładnie cała drogę, po czym pokazał gdzie mamy dokładnie iść żeby móc rozłożyć namiot. Wysadził nas normalnie na drodze, upewnił się jeszcze raz że będziemy szli w dobrym kierunku i pożegnał nas wielkim uśmiechem.

20160413_190306Faktycznie facet miał racje, przeszliśmy się niecały kilometr od miejsca gdzie nas zostawił, ludzi prawie w ogóle, fajna plaża, kilka pomostów i błogi spokój. Chwila odpoczynku i rozłożyliśmy się z rzeczami na niedużym molo należącym do jednego z remontowanych hoteli. Nie było sensu rozkładać namiotu, temperatura była na tyle wysoka, że postanowiliśmy spać jedynie w śpiworach. Zjedliśmy jeszcze kolacje i poszliśmy spać. Lepszego miejsca nie mogliśmy sobie wymarzyć, po prostu "one milion star hotel" z kojącym szumem fal i delikatną morską bryzą.

Palm Jebel Ali i piękny hotel Atlantis

4-5 października 2015

Na dobry początek dnia postanowiliśmy skorzystać z kilku dobrodziejstw jakie oferował nam nocleg w tym pięknym hotelu i poszliśmy zrobić kilka rundek na basenie. Była może 10 rano, ponad trzydzieści stopni na termometrze, więc idealny moment żeby nieco się orzeźwić, popływać i poleżeć trochę w słońcu.

Szczepan poznał dwie starsze tureckie nimfy wodne z którymi mógł nieco pogadać i odświeżyć nieco zardzewiały turecki, swoją drogą całkiem nieźle mu szło, same kobiety były zaskoczone ;D.

DSC_0117Po 11 dołączyła do nas Monika i wspólnie obijaliśmy się do południa, jak typowe Janusze na wakacjach, później na chwilę do pokoju i metrem na stację Union coś przekąsić w Pakistańskiej knajpce.

DSC_01192Przesiadka na zieloną linie i się okazało że nieco pobłądziliśmy, linia prowadziła "donikąd", w każdym razie nie tam gdzie zamierzaliśmy jechać. Wróciliśmy z powrotem na Union i czerwoną linią pojechaliśmy na FGB i piechotą poszliśmy zobaczyć Burj Al Arab (wieżowiec w kształcie żagla).

DSC_01301Na miejscu odbijaliśmy się jak ping pongi od każdej uliczki szukając wejścia na publiczną plażę, najpierw jakiś plac budowy, później hotel i kilka innych z których dość szybko nas wyprosili, ale w końcu się udało.

DSC_0136Trafiliśmy idealnie na zachód w tej pięknej scenerii, do tego żagiel w tle, widok jak z widokówki. Większość czasu kręciliśmy się po plaży zbierając morskie pamiątki i jak to z naszym szczęściem bywa, trafiliśmy na inną parkę Polaków, którzy podobnie jak my wpadli do Dubaju na krótki urlop.

DSC_01732Później poszliśmy na jeden z okolicznych klimatyzowanych przystanków autobusowych poszukać jakiegoś autobusu do galerii Mall of Emirates, którą jako kolejną chcieliśmy zobaczyć.

DSC_01871Środek nie robił aż tak wielkiego wrażenia jak Dubai Mall, więc spędziliśmy tam zaledwie godzinę i metrem pojechaliśmy dalej w stronę palmy. Na początku myśleliśmy że dojazd jest taki jak wszędzie czyli metro albo autobus, a tam czekała nas mała niespodzianka, z metra mieliśmy przesiadkę na TRAMWAJ O.o.

DSC_01981I tak wylądowaliśmy na ogromnym parkingu, na którego końcu była kasa biletowa do Palm Jumeriah Monorail (kolejka jednotorowa), niestety Pani w kasie powiedziała że to już ostatni kurs dzisiejszego dnia i musielibyśmy pół godziny później wracać z powrotem, więc po prostu się nie opłaca.

DSC_02155Postanowiliśmy że przyjedziemy tam rano w drodze na lotnisko. Podobną trasą jak wcześniej wróciliśmy na Union, pokręciliśmy się po okolicy szukając dobrego miejsca na kolacje i w końcu mamy, najbardziej burżujskie miejsce, w końcu była to nasza ostatnia noc w tym wielkim mieście. Po kolacji zmęczeni, ale pełni i szczęśliwi wróciliśmy do hotelu.

DSC_01481Wymeldowaliśmy się po 11 i pierwsze kroki skierowaliśmy w kierunku naszej ukochanej pakistańskiej knajpki żeby zjeść porządne śniadanie. Później podobnie jak wczoraj pojechaliśmy metrem na 36 stacje, tramwajem na parking i w końcu mogliśmy kupić bilety na kolejkę.

DSC_01521Za 25 AED (cena w 2 strony) w kilka minut dojechaliśmy na sam koniec palmy i wysiadka zaledwie kilka metrów od hotelu Atlantis, który chyba znają wszyscy, którzy kiedykolwiek oglądali zdjęcia albo programy TV z Dubajem w tle.

DSC_0244Tym razem nie byliśmy przygotowani na to wszechobecne bogactwo, poruszaliśmy się tylko kilkoma drogami, pozostałe dla nas były niedostępne z powodu grubości portfela, a do innych mieli dostęp tylko goście hotelowi, więc de facto  mogliśmy zobaczyć zaledwie kilka miejsc.

DSC_0251Spędziliśmy tam może dwie godziny i wróciliśmy do stacji metra, skąd dojechaliśmy na Ibn Batute, później 40 minut czekania na autobus F55 jadący na lotnisko. W środku przeżyliśmy chwilę strachu, któreś z nas nie przestawiło zegarka i z początku myśleliśmy że się nie wyrobimy na lot, ale okazało się że jednak mamy godzinę ekstra.

DSC_0273Miejsce odpraw po prostu rewelacja, wygodne fotele, palarnia, na ścianach zegary z roleksa, więc jak wszędzie pełen przepych. Poczekaliśmy jeszcze kilka minut i poszliśmy się odprawić. tym razem Monika miała mały problem podczas odprawy, przez moją nieuwagę zostawiłem w jej paszporcie 5 AED i wyglądało jakby dawała łapówkę :D.

DSC_0259Zahaczyliśmy jeszcze o Duty Free żeby kupić jakieś napoje na lot i bardzo miło się zaskoczyliśmy, ceny mocno odbiegały od europejskich, za butelkę wody płaciliśmy 2zł, a nie 15 jak np w Szwecji.

DSC_0270Niecałą godzinę później byliśmy już w powietrzu, gdzie czekało nas pięć godzin lotu z cholernym Bułgarskim pilotem, który chyba po raz pierwszy siedział za sterami... Gdy zbliżaliśmy się do lotniska w Sofii, pilot zamiast zwolnić i stopniowo obniżać lot jak to zwykle bywało, pędził jak szalony, a samolotem miotało jak szatan...
DSC_03032Jakimś cudem cali i zdrowi wylądowaliśmy pod pierwszym terminalem w Sofii, jak zawsze w Bułgarii czekał na nas syf i postkomunistyczny wygląd całej okolicy. Niestety musieliśmy tu spędzić kolejne sześć godzin w oczekiwaniu na lot do Holandii, więc znaleźliśmy jedynie dwie czyste ławki i położyliśmy się spać. Później już tylko chwila czekania i z Eindhoven przylecieliśmy do Katowic.

Podsumowanie:

Samolotem: 12 000 km

Stopem: 40 km

Koszt: 1500 PLN

"Złote Miasto"

2-3 październik 2015

Mimo że poszliśmy spać dość późno w nocy, to jakimś cudem wstaliśmy chwilę przed dziesiątą i od razu zaczęliśmy na szybko się ogarniać, czas zaczął nas gonić, za max dwie godziny trzeba było być na lotnisku.

DSC_0045Porozmawialiśmy jeszcze chwilę z Dymitarem i przed 11 już nas nie było. Zatrzymaliśmy się jeszcze przy małym fast foodzie z pizzą na kawałki, szybkie śniadanie i taksówką za 12 lew pojechaliśmy na lotnisko.

DSC_00521Punktualnie w południe byliśmy na drugim terminalu, niestety w środku zaszły jakieś zmiany i musieliśmy iść na terminal pierwszy, nie było by z tym wielkiego problemu, gdyby nie odległość.

DSC_00592Mieliśmy jedyne 30 minut do zamknięcia bramek, a byliśmy w niewypowiedzianym, szybka kalkulacja i za kilka lew bierzemy kolejne taxi na terminal, lepiej było dopłacić niż utknąć w tej dziurze.

DSC_00601Fartem odprawiliśmy się na pięć minut przed zamknięciem, a kwadrans później pakowali nas do autobusów, po kolejnych kilku minutach siedzieliśmy już w samolocie. Tym razem nie zapowiadało się na szybki lot, jak zazwyczaj trwał nie więcej niż dwie godziny, to teraz dla odmiany mamy aż pięć...

DSC_00671Jakaś godzinę przed lądowaniem pilot w końcu zdradził parę ciekawostek, lecieliśmy 880 km/h na wysokości 11300m przy minus 15 stopniach :D. Co dla mnie było kolejnym małym rekordem wysokości na której kiedykolwiek się znalazłem.

DSC_00702Wylądowaliśmy o 19 czasu lokalnego, przeszliśmy odprawę i kręciliśmy się po okolicy w poszukiwaniu WiFi żeby jak najszybciej sprawdzić gdzie dokładnie mamy iść z lotniska żeby trafić do naszego hotelu. Kilka chwil i na mojej twarzy pojawił się wielki KARP... Jeszcze w Polsce, gdy sprawdzałem jaką odległość mamy do pokonania a punktu A do B, wychodziło niecałe 3 km spacerkiem, jednak teraz okazało się że jest aż 65km....

DSC_00731Na szczęście z okolicy jechał autobus za 6 AED do linii metra, więc innego wyjścia jak kupno biletów nie było. Sam teren lotniska przez który musieliśmy przejechać to 15 km, a później jeszcze metro. Kupiliśmy jeszcze karty miejskie po 25 AED (19 na przejazdy), przejechaliśmy 18 stacji, kilka minut piechotą i po 22 w końcu dotarliśmy na miejsce.

DSC_00742Szybki meldunek w recepcji i dostaliśmy apartament na 1 piętrze, warto było wybrać hotel, zamiast dormitorium w hostelu, płacimy kilka złotych więcej za noc, a mamy do dyspozycji ogromny salon, przedpokój, dwie łazienki, w pełni wyposażona kuchnia i duża sypialnia, czego można chcieć więcej.

DSC_00773Zostawiliśmy rzeczy, każdy szybko odświeżył się pod prysznicem i polecieliśmy w miasto żeby nie tracić zbyt wiele czasu, w końcu mieliśmy spędzić tutaj zaledwie 3 noce, a to nie tak wiele.

DSC_00793Lot i spacer do 2 w nocy dały nam trochę w kość, więc wstaliśmy dopiero po 9, ale pełni radości, szczególnie że mamy październik a za oknem 37 stopni :D

DSC_00811Na dobry początek musieliśmy wymienić dolary na dirhamy (euro się nie opłaca zabierać), później coś zjeść i zobaczyć okolice. Wróciliśmy trzy godziny później chwilę odpocząć, temperatura dawała trochę w kość, chociaż nie tak bardzo jak duża wilgotność powietrza.

DSC_0082Opłaciłem hotel i ruszyliśmy do metra, pierwszy przystanek Złoty Suk, który szczerze mówiąc nie robił na mnie tak wielkiego wrażenia jak te w Iranie, tutaj wszystko wyglądało jakoś inaczej, nie zachęcało tak jak tam. Do tego co chwilę byliśmy zaczepiani przez Hindusów (?) którzy próbowali nam wcisnąć "złotego" roleksa i różne inne wyroby po zabójczo niskich cenach, podobnie jak nasi parkingowi cyganie.

DSC_00893Lekko zniesmaczeni wróciliśmy do metra, kolejne kilka stacji, przesiadka na czerwoną linie i śmigamy pod Burdż Chalife. Ze stacji trzeba było przejść dość spory kawałek, jakieś 1200 m, ale w końcu jesteśmy w jednym z najbogatszych miast świata, a tu ludzie jeśli naprawdę nie muszą to nie chodzą. Tutaj rozwiązali to za pomocą ruchomych chodników :D

DSC_00921I tak trafiliśmy do galerii Dubai Mall, która jest jak "małe" miasteczko, kilka pięter, ponad tysiąc sklepów, oceanarium, mini zoo, lodowisko i cholerny stok narciarski... Po całym terenie jeżdżą nawet małe elektryczne taksówki dla bogatszych klientów, żeby a nóż nie musieli za dużo chodzić.

DSC_00993Spędziliśmy tam dobre trzy godziny kręcąc się po całej okolicy, w końcu jednak postanowiliśmy wyjść, co nie było tak proste jak mogło się wydawać, w tym labiryncie sklepów.

DSC_01023Później pod Burdż Chalifą nagraliśmy mały filmik urodzinowy dla kolegi i wróciliśmy metrem na naszą stację. Przed powrotem do hotelu wpadliśmy jeszcze na porządną kolację do pakistańskiej knajpki, która swoją drogą nie kosztowała milionów monet. Większość ludzi z którymi po powrocie rozmawiałem o Dubaju, myśli że jest tu niesamowicie drogo, a to nieprawda, dla przykładu za kolacje płaciliśmy około 20zł (danie z kurczaka + "chleb" + 0,5l świeżo wyciskanego soku np z papaji, mango itd.).

Ruszamy na podbój Emiratów

30 września - 1 października 2015

Kilka minut po 6 przyjechał Szczepan, zmieniliśmy kilka słów i postanowiliśmy jeszcze chwilę się przespać. Dopiero dwie godziny później zaczęło się gorączkowe pakowanie rzeczy, sprawdziliśmy co faktycznie będzie nam potrzebne, tym razem musieliśmy się ograniczyć do niewielkiego "szkolnego" plecaka.

DSCN1314Szybki prysznic, kolejny raz sprawdziliśmy czy wszystko jest i przed dziewiątą byliśmy już na dole, gdzie czekała już Karolina, która miała nas podrzucić na lotnisko do Katowic. Po drodze zrobiliśmy jeszcze na szybkie śniadanie w McDrive i galopem na lotnisko.

DSC_00091Odprawę zaliczyliśmy wyjątkowo sprawnie i czekamy na pierwszy lot do Malmo. Do odlotu było jeszcze trochę czasu, więc odwiedziliśmy kilka sklepów na "bezcłówce", pokręciliśmy się po okolicy i w końcu chwilę po 11 siedzieliśmy już na pokładzie Airbusa 320.

DSC_00102Na miejscu byliśmy po zaledwie godzinie, do kolejnego lotu mamy jeszcze sześć godzin, więc nie było większego sensu siedzieć cały czas na lotnisku. Wyszliśmy na parking sprawdzić na mapie gdzie dokładnie jesteśmy i po chwili zdecydowaliśmy się na mały wypad do Malmo, żeby spędzić jakoś wolny czas.

DSC_00164Pięć minut później złapaliśmy parkę Polaków jadących do Oxie Kyrka, tam z jakiegoś marketu zrabowałem karton żeby lepiej się łapało i próbujemy szukać czegoś dalej. Nie sądziłem że stop tutaj może sprawiać tak wielki problem, ludzie nam po prostu nie ufali i nie byli chętni do zabierania kogokolwiek nawet taki mały kawałek, więc po jakimś czasie zaczęliśmy się bać że nie zdążymy na kolejny lot.

DSC_00173Byliśmy na tyle zdesperowani, że wróciliśmy pod market z którego brałem karton i zaczęliśmy szukać TAXI. Co było dość dziwne, nie potrafiliśmy żadnej namierzyć, mimo że pytaliśmy każdej napotkanej osoby, niby gdzieś nas kierowali, ale na miejscu nigdy żadnej nie było. W końcu trafiliśmy przypadkiem na kolejnego Polaka, który po zakupach zawiózł nas z powrotem na terminal...

Godzinę później przeszliśmy kolejną odprawę celną, tym razem do czegoś musieli się przyczepić i zabrali kilka rzeczy mi i Szczepanowi. Później poszło już z górki, dwie godzinki lotu i lądujemy w Sofii.

DSC_0021Na dobry początek przesunęliśmy zegarki o godzinę do przodu i poszliśmy szukać jakiegoś taniego transportu z lotniska, oczywiście zaraz pojawili się taksówkarze z "najlepszymi" ofertami typu 30 lew (15 euro) za kurs na drugi koniec miasta. Dla nas dość drogo, więc zaczęliśmy negocjacje i w końcu stanęło na połowie ceny.

DSC_0022I tak znaleźliśmy się u Dymitara w domu, gdzie mieliśmy spędzić kolejne dwie noce. Host okazał się przesympatycznym człowiekiem, który na nowo postanowił otworzyć się na ludzi, szczególnie na nowe znajomości, więc zaczął mały eksperyment i zapraszał do siebie wszystkich którzy szukali przysłowiowej kanapy na CSie. Dla niego nie było wielkiej różnicy czy jesteś sam czy z 10 przyjaciół, z chęcią przygarniał wszystkich, więc jak się domyślacie, nie tylko my tam byliśmy.

DSC_00271Mimo jego otwartości czasem dość ciężko było z nim rozmawiać, szczególnie twarzą w twarz, a wszystko przez różnice w kodach pocztowych jego oczu, co chyba każdemu sprawiło by niemały problem.

DSC_00283Rano, gdy już wszyscy wstali, musieliśmy ustalić jakiś plan działania, bo klucz do mieszkania było tylko jeden, a każdy z nas zmierzał w innym kierunku. Na początku mieliśmy iść razem z parką Hindusów na Free Walking Tour, ale stwierdziliśmy że wolimy jednak sami zwiedzić miasto, zamiast krzątać się bez sensu za przewodnikiem, szczególnie że byliśmy w "najpiękniejszym" mieście...

DSC_00293Nie mieliśmy konkretnego planu zwiedzania, korzystaliśmy jedynie z jakiejś miejskiej mapki zabytków i tak odbijaliśmy się jak ping pongi od kolejnych miejsc "wartych" zobaczenia. Co jakiś czas robiliśmy krótkie przerwy w kawiarniach i tak powoli zleciał nam cały dzień.

DSC_00303Przed powrotem do mieszkania zrobiliśmy małe zakupy na wieczór, trzeba było jakoś podziękować Dymitarowi za gościnę w nieco Polskim stylu, a że na sklepowej półce stała butelka Sobieskiego, to nadarzyła się ku temu dość dobra okazja.

DSC_00322Chwilę później byliśmy pod klatką, ale niestety nikt jeszcze nie wrócił i nie mogliśmy się dostać do mieszkania, więc poszliśmy zjeść jeszcze jakąś kolację i  wróciliśmy dwie godziny później, Wtedy już udało nam się wejść i reszta wieczora potoczyła się swoim torem :D