Machaj aż po Nil, czyli autostopem przez świat

Moje małe i duże podróże

24 godziny później...

nilek2609

8 września 2015

Pełni szczęścia opuściliśmy w końcu teren Albanii i razem z parką Niemców postanowiliśmy jechać dalej do Stolacu nad Zatokę Kotorską. Tam z centrum odebraliśmy Janka, stopika z którym umówiliśmy się jakiś czas temu na małą integracje i wspólnie pojechaliśmy zrobić małe zakupy na wieczór.

DSC_0665Później już bezpośrednio pojechaliśmy na jedno z pól namiotowych które wybrał nasz kierowca, niestety okazało się wybiegiem dla kóz i to dosłownie, a jedyne czego własnie teraz było nam trzeba, to spanie w kozich bobkach. Niewiele myśląc przenieśliśmy się zaledwie kilka metrów dalej na betonowy pomost przy wodzie i tam rozłożyliśmy w czwórkę nasze obozowisko.

DSC_0662Po 72 godzinach bez snu, zamiast w końcu odpocząć i do porządku się wyspać, postanowiliśmy świętować wyjazd z Albanii, z tej okazji otworzyliśmy piękną, litrową butelkę rumu dzięki której powoli zaczęło schodzić z nas całe napięcie, w końcu dzięki procentom zasnęliśmy jak małe dzieci.

DSC_0667Słońce nie dało nam zbyt długo pospać, obudziliśmy się chwilę po ósmej, zjedliśmy śniadanie i wbiliśmy na kozie pole namiotowe żeby w końcu po kilku dniach wziąć porządny prysznic. Później spakowaliśmy plecaki, posprzątaliśmy po sobie na pomoście i poszliśmy do okolicznej kawiarni skorzystać z internetu przy gorącym latte.

DSC_0661Stamtąd poszliśmy napić się zimnego piwka nad brzegiem morza, gdzie chcieliśmy jeszcze trochę odpocząć, zastanawiając się nad naszą dalszą podróżą i znaleźć kolejny cel do zdobycia. Później kolejna knajpka, w końcu była pora obiadowa, więc trzeba było wrzucić coś na ruszt, ale nie tak jak zwykle, tylko dla odmiany na bogato, więc oprócz wielkich porcji kurczaka z frytkami zamówiliśmy dwie duże porcje kalmarów. Masę razy słyszałem jak ludzie zachwalali to małe stworzonko, a że jesteśmy w miejscu gdzie występuje, to na pewno będzie świeże i smaczne, świeże nie było a co do tego drugiego też nie byłbym taki pewien, każdy stwierdził z dość krzywą miną, że jest ohydne... No cóż, wszystkiego w życiu trzeba kiedyś spróbować.

DSC_0669Chwilę po 18 ruszyliśmy w stronę przeprawy promowej, przeszliśmy jakoś dwa i pół kilometra i dosłownie przed portem zorientowałem się, że w połowie drogi przy jednym z punktów widokowych który wcześniej mijaliśmy, zostawiłem jedną z naszych reklamówek.

DSC_06641Niewiele się zastanawiając kazałem reszcie czekać i poszedłem w tamtym kierunku, po przejściu jakichś stu metrów zobaczyłem rower stojący obok budynku, podleciałem do dziadka stojącego obok i jakby to było całkiem normalne powiedziałem że pożyczam rower i za pięć minut zwrócę. Nie czekałem nawet na jakąkolwiek odpowiedź, po prostu pojechałem w siną dal.

DSC_06721Przejechałem półtora kilometra, zabrałem zgubę, która na szczęście jeszcze tam była i zadowolony pedałuje z powrotem. Podziękowałem jeszcze starszemu Panu wielkim uśmiechem i chwilę później byłem już na przystanku gdzie czekała na mnie reszta.

G0574169

Pożegnaliśmy się z Jankiem, który postanowił jechać w nieco innym kierunku niż my, a chwilę później siedzieliśmy już na promie. Po zaledwie trzydziestu minutach dobiliśmy na drugą stronę i zabraliśmy się w końcu za łapanie stopa.

DSC_06762Nie trwało to zbyt długo, może 30-40 minut, jak zgarnął nas starszy Francuz, który dość miło nas zaskoczył tym, że rozmawiał z nami po Polsku. Dzięki jego pomocy wylądowaliśmy w centrum Herceg Novi, skąd chwilę później wziął nas jakiś chłopak do dość znanego miejsca wśród poszukiwaczy przygód i ludzi kochających "urban exoloring" (zwiedzanie opuszczonych miejsc).

DSC_06661Tak więc zawitaliśmy w ogromnym opuszczonym kompleksie hotelowym Kupari (okolice Dubrownika), miejsce o tej porze robiło naprawdę wielkie wrażenie, sceneria jak z horroru. Rozejrzeliśmy się nieco po okolicy i postanowiliśmy wejść do jednego z budynków w poszukiwaniu dobrego miejsca na nocleg, przeszliśmy kilka pięter, korytarzy i stanęliśmy jak wryci, robiło się coraz bardziej creepy, a my nie potrafiliśmy zlokalizować wyjścia.

DSC_06771Coraz bardziej włos jeżył się na głowie, ale w końcu znaleźliśmy drogę na zewnątrz. Kilka minut później zagadali do nas Matias, Leo i Anton, których poznaliśmy wczoraj na campingu pod Kotorem i podobnie jak my zamierzali spędzić tutaj noc. Poczęstowali nas jedzeniem, wypiliśmy po piwku i dla lepszego klimatu rozpaliliśmy "małe" ognisko pośrodku placu, co po 10 minutach skończyło się niespodziewaną wizytą policji. Kilka minut rozmowy i było po problemie, kazali jedynie zgasić ognisko i odjechali. Posiedzieliśmy wspólnie do północy, później rozłożyliśmy karimaty i poszliśmy spać.